رسالت و اهداف دانشکده
رسالت(Mission):
ما برآنیم با به کاربستن تفکر نقادانه ، در رشته های کارشناسی هوشبری، بیوتکنولوژی اتاق عمل و علوم آزمایشگاهی ، تکنسین و کارشناسان متبحر، توانمند، مسئولیت پذیر، اخلاق مدار، کارآفرین ، جامع نگر وکارآمد را به منظور پاسخگویی به نیاز مددجویان در سطوح جامعه ، مراکز بهداشتی – درمانی و آزمایشگاه ها تربیت کنیم.
چشم انداز (Vision):
دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی فسا بر آن است تا با توکل بر خدا همواره دانشکده ایی پیشرو، الگو، نواندیش و کیفیت محور و در تربیت نیروی انسانی کارآمد در مقطع کارشناسی رشته های هوشبری، بیوتکنولوژی اتاق عمل و علوم آزمایشگاهی باشد و در مسیر ارتقا استانداردهای آموزشی، تولیدات پژوهشی برای ارائه خدمات جامع در سطح دانشکده های پیشرو گام برداشته و درپاسخگویی به نیاز مددجویان در ردیف دانشکده های مرجع در سطح کلان منطقه 5 ، سطح ملی و بین المللی در 10 سال آینده مطرح شود.
ارزش های محوری(Core Value):
- کسب رضایت الهی
- احترام به کرامت و حقوق انسانی
- عدالت محوري در راستای حفظ و ارتقا سلامت مددجویان ( فرد – خانواده و جامعه )
- منش حرفه ای در مراقبت های جامع با روش های آموزشی روزآمد و تقویت یادگیری مادام العمر و خودآموز
- مسئولیت پذیری و تعهد در برابر وظایف اصلی محول شده
- نوآوری و خلاقیت برای ارتقاء فردی و سیستمی
- رویکرد تیمی و چندرشته ای در حوزه های آموزشی، پژوهشی و درمانی
- مراقبت در حفظ و به کارگیری مناسب منابع دانشگاه و حساسیت در برابر اتلاف آن
- برنامه محوری در حیطه مدیریت آموزش و پژوهش و ارائه خدمات
اهداف کلی و اختصاصی:
1. توسعه زیر ساخت ها مبتنی بر نیاز
- توسعه منابع انسانی
- توسعه منابع فیزیکی و امکانات
2. توسعه شایستگی حرفه ای در راستای پاسخ به نیازهای نظام سلامت و جامعه
- ارتقا شایستگی حرفه ای دانشجویان
- ارتقا شایستگی حرفه ای اساتید
- ارتقا شایستگی دانش آموختگان
3. ارتقای سطح پژوهش به منظور ارائه راه حل برای مشکلات و نیازهای جامعه و همچنین تولید علم و فناوری
- بهره گیری از نتایج تحقیقات در جهت حل مشکلات و ارتقاء سطح سلامت جامعه
- ارتقاء وتوسعه سطح دانش در زمینه پزشکی
- افزایش آگاهی و تغییر نگرش و عملکرد پژوهشگران در زمینه مشکلات بالینی
- آشنایی دانشجویان و اعضای هیئت علمی با پژوهش
- آشنایی دانشجویان و اعضای هیئت علمی با جایگاه پژوهش در ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی
- توانمند سازی پژوهشگران
- تربیت نیروی انسانی محقق
4. ارتقا سطح بینش فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان
- ایجاد فضای انس معنوی و ارتقای دانش و بینش اعتقادی و سیاسی دانشگاهیان به منظور بهبود اثربخشی در محیط آموزشی
- نوآوري و نوسازي در فرهنگ و مناسبات اجتماعي
- پرورش خلاقيت ها و استعدادهاي فرهنگي دانشجويان و اساتید
- زمينه سازی براي توسعة مهارت ها و توانايي هاي فكري و فرهنگي دانشجويان و اساتید
- ايجاد پويايي، تحرك و انعطاف در محیط آموزشی
5. تقویت توانمندی اساتید در ارائه وظایف حرفه ای
- ایجاد و ارتقا قابلیت ها و تقویت توانمندی های اعضای هیئت علمی در راستای ارتقا و بهبود کیفیت وظایف آموزشی
- ایجاد و ارتقا قابلیت ها و تقویت توانمندی های اعضای هیئت علمی در راستای ارتقا و بهبود کیفیت وظایف پژوهشی
- ایجاد و ارتقا قابلیت ها و تقویت توانمندی های اعضای هیئت علمی در راستای ارتقا و بهبود کیفیت وظایف اجرایی
- ایجاد و ارتقا قابلیت ها و تقویت توانمندی های اعضای هیئت علمی در راستای ارتقا و بهبود کیفیت وظایف ارتباطی
6. گسترش ظرفیت های دانشکده
-
- گسترش پذیرش دانشجو
- گسترش ارتباطات مبتنی بر نیاز جامعه