• 1403/05/24
  • - تعداد بازدید: 933
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

رسالت و اهداف دانشکده

رسالت(Mission):

ما برآنیم با به کاربستن تفکر نقادانه ، در رشته های کارشناسی هوشبری، بیوتکنولوژی اتاق عمل و علوم آزمایشگاهی ، تکنسین و کارشناسان متبحر، توانمند، مسئولیت پذیر، اخلاق مدار، کارآفرین ، جامع نگر وکارآمد  را  به منظور پاسخگویی به نیاز مددجویان  در سطوح جامعه ، مراکز بهداشتی – درمانی و آزمایشگاه ها تربیت کنیم.

 

چشم انداز (Vision):

دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی  فسا بر آن است تا با توکل بر خدا همواره دانشکده ایی پیشرو، الگو، نواندیش و کیفیت محور و در تربیت نیروی انسانی کارآمد در مقطع کارشناسی رشته های هوشبری، بیوتکنولوژی اتاق عمل و علوم آزمایشگاهی باشد و در مسیر ارتقا استانداردهای آموزشی، تولیدات پژوهشی برای ارائه خدمات جامع در سطح دانشکده های پیشرو گام برداشته  و درپاسخگویی به نیاز مددجویان در ردیف دانشکده های مرجع  در سطح  کلان منطقه 5 ، سطح ملی و بین المللی  در 10 سال آینده مطرح شود.

 

 

ارزش های محوری(Core Value):

  • کسب رضایت الهی
  • احترام به کرامت و حقوق انسانی
  • عدالت محوري در راستای حفظ و ارتقا سلامت مددجویان ( فرد – خانواده و جامعه )
  • منش حرفه ای در مراقبت های جامع با روش های آموزشی روزآمد و تقویت یادگیری مادام العمر و خودآموز
  • مسئولیت پذیری و تعهد در برابر وظایف اصلی محول شده
  •  نوآوری و خلاقیت برای ارتقاء فردی و سیستمی
  •  رویکرد تیمی و چندرشته ای در حوزه های آموزشی، پژوهشی و درمانی
  •  مراقبت در حفظ و به کارگیری مناسب منابع دانشگاه و حساسیت در برابر اتلاف آن
  •  برنامه محوری در حیطه مدیریت آموزش و پژوهش و ارائه خدمات

 

 

 

اهداف کلی و اختصاصی:

    1.   توسعه زیر ساخت ها مبتنی بر نیاز

  • توسعه منابع انسانی
  • توسعه منابع فیزیکی و امکانات

 

2. توسعه شایستگی حرفه ای در راستای پاسخ به نیازهای نظام سلامت و جامعه

 

  • ارتقا شایستگی حرفه ای دانشجویان
  • ارتقا شایستگی حرفه ای اساتید
  • ارتقا شایستگی دانش آموختگان

 

3.  ارتقای سطح پژوهش به منظور ارائه راه حل برای مشکلات و نیازهای جامعه و همچنین تولید علم و فناوری

  • بهره گیری از نتایج تحقیقات در جهت حل مشکلات و ارتقاء سطح سلامت جامعه
  • ارتقاء وتوسعه سطح دانش در زمینه پزشکی
  • افزایش آگاهی و تغییر نگرش و عملکرد پژوهشگران در زمینه مشکلات بالینی
  • آشنایی دانشجویان و اعضای هیئت علمی با پژوهش
  • آشنایی دانشجویان و اعضای هیئت علمی با جایگاه پژوهش در ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی
  • توانمند سازی پژوهشگران
  • تربیت نیروی انسانی محقق

 

      4.   ارتقا سطح بینش فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان

  • ایجاد فضای انس معنوی و ارتقای دانش و بینش اعتقادی و سیاسی دانشگاهیان به منظور بهبود اثربخشی در محیط آموزشی
  • نوآوري و نوسازي در فرهنگ و مناسبات اجتماعي
  • پرورش خلاقيت ها و استعدادهاي فرهنگي دانشجويان و اساتید
  •  زمينه سازی براي توسعة مهارت ها و توانايي هاي فكري و فرهنگي دانشجويان و اساتید
  • ايجاد پويايي، تحرك و انعطاف در محیط آموزشی

 

      5.   تقویت توانمندی اساتید در ارائه وظایف حرفه ای

  • ایجاد و ارتقا قابلیت ها و تقویت توانمندی های اعضای هیئت علمی در راستای ارتقا و بهبود کیفیت وظایف آموزشی
  • ایجاد و ارتقا قابلیت ها و تقویت توانمندی های اعضای هیئت علمی در راستای ارتقا و بهبود کیفیت وظایف پژوهشی
  • ایجاد و ارتقا قابلیت ها و تقویت توانمندی های اعضای هیئت علمی در راستای ارتقا و بهبود کیفیت وظایف اجرایی
  • ایجاد و ارتقا قابلیت ها و تقویت توانمندی های اعضای هیئت علمی در راستای ارتقا و بهبود کیفیت وظایف ارتباطی

 

 

       6.  گسترش ظرفیت های دانشکده  

    • گسترش  پذیرش دانشجو
    • گسترش ارتباطات مبتنی بر نیاز جامعه

 

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: