• 1403/01/21
  • - تعداد بازدید: 860
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه

رسالت و اهداف دانشکده

 وجدان کاری انسان را وا می‌دارد تا همواره برای تحقق آرمانهای زیر تلاش نماید:

  • کار باید بدون عیب و نقص و در نهایت دقت و صداقت انجام گیرد.
  • کار باید تا سر حد امکان به نتیجه‌های منطقی و تعریف شده منتهی گردد.
  • کار باید به موقع و در زمان مناسب و لازم آن انجام گیرد.
  • کار باید با صرف کمترین هزینه انجام گیرد.

                                                                                                         امیرمومنان علی (ع)

 

چشم انداز (Vision):

دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی  فسا بر آن است تا با توکل بر خدا همواره دانشکده ایی پیشرو، الگو، نواندیش و کیفیت محور و در تربیت نیروی انسانی کارآمد در مقطع کارشناسی رشته های هوشبری، بیوتکنولوژی اتاق عمل و علوم آزمایشگاهی باشد و در مسیر ارتقا استانداردهای آموزشی، تولیدات پژوهشی برای ارائه خدمات جامع در سطح دانشکده های پیشرو گام برداشته  و درپاسخگویی به نیاز مددجویان در ردیف دانشکده های مرجع  در سطح  کلان منطقه 5 ، سطح ملی و بین المللی  در 10 سال آینده مطرح شود.

 

رسالت(Mission):

ما برآنیم با به کاربستن تفکر نقادانه ، در رشته های کارشناسی هوشبری، بیوتکنولوژی اتاق عمل و علوم آزمایشگاهی ، تکنسین و کارشناسان متبحر، توانمند، مسئولیت پذیر، اخلاق مدار، کارآفرین ، جامع نگر وکارآمد  را  به منظور پاسخگویی به نیاز مددجویان  در سطوح جامعه ، مراکز بهداشتی – درمانی و آزمایشگاه ها تربیت کنیم.

 

 

 

ارزش های محوری(Core Value):

  • کسب رضایت الهی
  • احترام به کرامت و حقوق انسانی
  • عدالت محوري در راستای حفظ و ارتقا سلامت مددجویان ( فرد – خانواده و جامعه )
  • منش حرفه ای در مراقبت های جامع با روش های آموزشی روزآمد و تقویت یادگیری مادام العمر و خودآموز
  • مسئولیت پذیری و تعهد در برابر وظایف اصلی محول شده
  •  نوآوری و خلاقیت برای ارتقاء فردی و سیستمی
  •  رویکرد تیمی و چندرشته ای در حوزه های آموزشی، پژوهشی و درمانی
  •  مراقبت در حفظ و به کارگیری مناسب منابع دانشگاه و حساسیت در برابر اتلاف آن
  •  برنامه محوری در حیطه مدیریت آموزش و پژوهش و ارائه خدمات

 

 

اهداف کلی:

1. توسعه شایستگی حرفه ای در راستای پاسخ به نیازهای نظام سلامت و جامعه

 شايستگي به عنوان درجه اي كه اشخاص مي توانند مهارت ها و دانش حرفه اي خود را براي دامنه وسيعي از موقعيت ها كه در حوزه حرفه اتفاق مي افتد به كار ببرند، تعريف شده است و مفاهيمي چون دانش، مهارت و استانداردها جزء مفاهيم اصلي مرتبط با شايستگي حرفه اي هستند.

نقش هاي دانش آموختگان رشته های هوشبری، بیوتکنولوژی اتاق عمل و علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت شامل: نقش مراقبتی و بهداشتی، آموزشی، پژوهشی، مشاوره اي، تشخیصی می باشند.

وظایف حرفه ای دانش آموختگان به ترتیب هر نقش به شرح زیر است. دانش آموختگان در نقش مراقبتی و حمایتی، آموزشی پژوهشی و مشاوره ای، و تشخیصی آزمایشگاهی براساس ضوابط و مقررات جاری، راهنماها و دستورالعمل های مصوب ، وظایف زیر را ایفا می نمایند.

 

 الف: نقش مراقبتی و حمایتی

  • برقراری ارتباط مناسب با مددجو، خانواده، پزشک معالج و سایر اعضای تیم سلامت در راستای حل مشکلات سلامت مددجویان و ارتباط موثر سازمانی با واحدها و مراکزی که به نوعی در حل مشکل بیمار دخیل هستند. و مشارکت و همکاری با سایر اعضای گروه سلامت در ارایه خدمات به بیماران
  • التزام به رعایت و اجرای اصول اخلاق حرفه ای و حفظ حقوق مددجو و خانواده و آماده سازی جسمی و روانی بیماران جهت اقدامات درمانی تهاجمی و هماهنگی برای اقدامات درمانی و اجرای دستورات پزشک معالج
  • آماده سازی و تدارک شرایط اجرای اقدامات درمانی و ثبت و گزارش پیامد مداخلات انجام شده  به پزشک معالج
  • مشارکت در برنامه های غربالگری نظام سلامت

 

 

ب:  نقش آموزشی پژوهشی - مشاوره ای

  •  همکاری در آموزش بالینی دانشجویان کارشناسی و ارائه اطلاعات لازم و هدایت مددجویان برای تصمیم گیری بهتر
  • جستجوی شواهد علمی همکاری در تدوین و اجرای طرح های پژوهشی در صورت درخواست مسئولین آموزشی
  •  ثبت دقیق داده های بالینی با رویکرد پژوهشی/ تقویت همکاری با مراکز  رشد، مراکز تحقیقاتی و  داده های کوهورت
  • تقویت کارآفرینی از طریق مراکز مشاوره

 

ج: تشخیصی آزمایشگاهی

  • توانایی انجام آزمایش‌های تشخیص طبی منطبق با دستورالعمل‌های استاندارد آزمایشگاهی"مدون و گزارش نتایج
  • دقت و مراقبت در زمینه استفاده از تجهیزات، کیت‌ها و مواد مصرفی آزمایشگاه
  • اجرای دقیق برنامه تضمین کیفیت و مشارکت فعال در امر مستندسازی در آزمایشگاه
  • مشارکت در آموزش تکنیک‌های عملی آزمایشگاهی به کارآموزان
  • مشارکت در دوره‌های توانمندسازی کارشناسان آزمایشگاه
  • همکاری در پژوهش‌های علمی مصوب و همکاری با بخش تولید کیت‌های تشخیصی و سایر مواد آزمایشگاهی

2.  ارتقای سطح پژوهش به منظور ارائه راه حل برای مشکلات و نیازهای جامعه و همچنین تولید علم و فناوری

  • پژوهش مبنای توسعه است و تضمینی برای استمرار توسعه به شمار می‌آید؛همچنین، به کار بستن نتایج پژوهش‌های انجام شده در هر زمینه به بهبود راهکارها و روش‌های معمول در زمینه‌های مورد نظر منجر می‌شود.

      3.   ارتقا سطح بینش فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان

  • ایجاد فضای انس معنوی و ارتقای دانش و بینش اعتقادی و سیاسی دانشگاهیان به منظور بهبود اثربخشی در محیط آموزشی
  • نوآوري و نوسازي در فرهنگ و مناسبات اجتماعي
  • پرورش خلاقيت ها و استعدادهاي فرهنگي دانشجويان و اساتید
  •  زمينه سازی براي توسعة مهارت ها و توانايي هاي فكري و فرهنگي دانشجويان و اساتید
  • ايجاد پويايي، تحرك و انعطاف در محیط آموزشی

      4.   تقویت توانمندی اساتید در ارائه وظایف حرفه ای

  • ایجاد و ارتقا قابلیت ها و تقویت توانمندی های اعضای هیئت علمی در راستای ارتقا و بهبود کیفیت وظایف آموزشی
  • ایجاد و ارتقا قابلیت ها و تقویت توانمندی های اعضای هیئت علمی در راستای ارتقا و بهبود کیفیت وظایف پژوهشی
  • ایجاد و ارتقا قابلیت ها و تقویت توانمندی های اعضای هیئت علمی در راستای ارتقا و بهبود کیفیت وظایف اجرایی
  • ایجاد و ارتقا قابلیت ها و تقویت توانمندی های اعضای هیئت علمی در راستای ارتقا و بهبود کیفیت وظایف ارتباطی

 

       5.   توسعه زیر ساخت ها مبتنی بر نیاز

  • توسعه منابع انسانی
  • توسعه منابع فیزیکی و امکانات

 

       6.  گسترش ظرفیت های دانشکده  

    • گسترش  پذیرش دانشجو
    • گسترش ارتباطات مبتنی بر نیاز جامعه

 

اهداف اختصاصی:

  1. توانمند سازی دانشجویان در نقش مراقبتی  و حمایتی با تاکید بر  کسب رضایت الهی، احترام به کرامت انسانی، عدالت محوری، اخلاق محوری در مراقبت همه جانبه معنوی و جسمی، روانی و اجتماعی از بیماران همه رده های سنی با بیماری های مختلف در محدوده  فرد، خانواده و جامعه
  1. توانمند سازی دانشجویان در نقش آموزش با تمرکز بر کسب  دانش پیشرفته متناسب با معیار جهانی ،  یادگیری مستمر و  مادام العمر
  2. ارائه ی آموزش  در راستای پاسخگویی به تقاضا محوری در  نظام سلامت و جامعه با توسعه نظام آموزش الکترونیک
  3. توانمند سازی دانشجویان در نقش پژوهشی با توجه به توسعه تفکر خلاق در پاسخ به نیازهای سلامت مددجویان از طریق ثبت داده ها با رویکرد پژوهش محور همراه با  جستجوی شواهد علمی و به روز مراقبت نوین
  4. توانمند سازی دانشجویان در نقش مشاوره با ارائه اطلاعات لازم و هدایت مددجویان برای تصمیم گیری بهتر
  5. ارتقاء سطح بینش فرهنگی و اجتماعی دانشجویان

 

 

 

 

 

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: