رسالت و اهداف گروه هوشبری
رسالت و اهداف گروه هوشبری
گروه هوشبری دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی فسا دارای دستاورد های ملی و فراملی (فرایندهای برتر کشوری در ادوار جشنواره آموزشی شهید مطهری و ویرایش ششم کتاب رفرنس بین المللی آموزش پزشکی )با توجه به اسناد بالا دستی (نقشه جامع علمی سلامت کشور ،طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ،سند سیاست گذاری دانشگاه و نقشه استراتژی دانشکده)در راستای ارتقای مستمر کیفیت ارائه خدمات اموزشی اعم از حضوری و مجازی و پزوهشی مبتنی برنیاز جامعه ،و در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و توسعه فرهنگ علمی ،کارآفرینی، فن آوری و تولید ثروت ،و از طریق مشارکت اعضای هیئت علمی ، کارکنان و متخصص،متعهد و توانمند خود وبا بهره گیری از تکنولوژی های برتر آموزشی ،دستاورد های نوین منطبق بر استاندارد های روز دنیا و مبتنی بر شواهد و شرایط عینی به تربیت نیرو های آگاه به مسائل علمی روز ،توانمند،خودتوانمند ساز،مسئولیت پذیر،حساس به سلامت ،رعایت اعتقادات و فرهنگ جامعه و متعهد به رفتار حرفه ای پرداخته تا ضمن رعایت ارزش ها و مسئولیت اجتماعی یه نیاز های جامعه و بویژه نظام سلامت پاسخگو باشد.
دانش آموختگان این گروه با توجه به مقطع /رشته تحصیلی بایستی دارای توانمندی های زیر باشند:
1-مهارت های رویه ای ،آموزش و پژوهش ،ارتباط حرفه ای و مراقبت
2-تحت مسئولیت متخصصین بیهوشی دارای صلاحیت های پایش ،مستند سازی ،مراقبت مطلوب از بیماران تحت انواع روش های بیحسی و بیهوشی در مراحل قبل ،حین و بعد از آن،حضور موثر در تیم احیاءقلبی ریوی مغزی ،مشارکت در سرویس کنترل درد و آموزش به همتایان و بیماران باشند.
در راستای ماموریت گروه و تامین اهداف اعضای هیئت علمی بایستی مهارت ها و وظایف زیر را دارا باشند: 1.آموزشی 2.پژوهشی 3.ارتباطی و توسعه فردی 4.اجرایی و مدیریتی 5.ارائه خدمات بهداشتی درمانی ،تخصصی و ارتقاء سلامت 6.فعالیت های تخصصی در خارج از دانشگاه 7 .فعالیت های فرهنگی
اهداف کلان دانشکده:
- ارتقاءسطح اموزش ،دانش ،نگرش ومهارت های لازم در دانش آموختکان در راستای پاسخ به نیاز های نظام سلامت و جامعه به صورت حضوری و مجازی
- ارتقای سطح دانش ،مهارت و نگرش در دانش آموختگان جهت ایفای نقش پژوهشی مبتنی بر شواهد عینی و نیاز های جامعه و بویژه نظام سلامت به منظور ارائه راه حل برای مشکلات و نیاز های جامعه و همچنین تولید علم و فناوری
- ارتقاء، پرورش و ارتقاء مهارت های فراشناختی و یادگیری خود راهبرد و همچنین ارتقاء سطح بینش فرهنگی و اجتماعی در فراگیران برای توسعه مداوم حرفه ای و یادگیری مادام العمر در حوزه سلامت .