اولویت های پژوهش در آموزش دانشگاه علوم پزشکی فسا
|
آموزش الکترونیک |
|
1 |
طراحی یادگیری الکترونیکی مبتنی برشیوه های گوناگون تدریس |
|
2 |
طراحی شیوه های گوناگون ارزشیابی دانشجو در محیط الکترونیک |
|
3 |
راند مجازی |
|
4 |
استراتژیهای راه اندازی دانشگاه الکترونیک |
|
5 |
جنبه های روانشناختی ،اجتماعی واخلاقی در محیطهای یادگیری الکترونیک |
|
6 |
طراحی محیط یادگیری الکترونیکی مناسب سبکهای گوناگون یادگیری |
|
7 |
طراحي و آماده سازي بسته هاي آموزش الكترونيكي |
|
8 |
فن آوري اطلاعات در آموزش پزشكي (كتابخانه، اطلاع رساني، اينترنت، آموزش مجازي |
|
|
|
|
9 |
آموزش بين حرفه اي و تعامل رشته ها و مقاطع مختلف در آموزش عمومي و باليني (كارتيمي، بين حرفه اي، آموزش بين گروهي و ...) |
|
10 |
ادغام آموزش پزشكي: فرصت ها و چالش ها و اثرات آن بر آموزش |
|
11 |
ارزشیابی برنامه ادغام در دانشگاه |
|
12 |
برنامه ریزی بهبود وپایش آموزش دروس علوم پایه ای که ادغام نداشته اند |
|
13 |
شکافهای بین آموزش تئوری وعملی در آموزش علوم پزشکی |
|
اخلاق پزشکی وحرفه ای گرایی |
||
14 |
ارتباط استاد ودانشجو |
|
15 |
اخلاق در پژوهش وآموزش |
|
16 |
منتورینگ واستاد شاگردی |
|
17 |
وظایف وحقوق دانشجویان علوم پزشکی در بالین |
|
|
پزشکی جامعه نگر |
|
18 |
نياز سنجي در زمينه آموزش پزشكي پاسخگو از اساتيد و دانشجويان |
|
19 |
نياز سنجي و تطبيق برنامه هاي آموزشي با نيازهاي جامعه |
|
20 |
جامع نگری وجامعه نگری در آموزش پزشکی |
|
|
رهبری ومدیریت آموزشی |
|
21 |
مديريت كيفيت در آموزش علوم پزشكي (پايش، نظارت، اصلاح برنامه هاي آموزشي نظري و باليني |
|
22 |
نوع ساختار وخلاقیت سازمانی |
|
23 |
رهبری تحول آفرین وتعهد سازمانی |
|
24 |
نيازهاي دانشگاه براي ايجاد رشته هاي جديد در دانشگاه |
|
25 |
روشها و راهكارهاي بهبود كيفيت در اموزش علوم پايه |
|
26 |
روشها و راهكارهاي بهبود كيفيت در اموزش علوم باليني |
|
|
حيطه ارزشيابي آموزشي |
|
27 |
بررسی روایی وپایایی روشهای نوین ارزشیابی |
|
28 |
ارزشيابي استاد (منابع، شيوه ها، ابزار، فرآيند و كاربرد) |
|
29 |
روشهاي ارزشيابي دانشجو در بالين و دروس تئوري (از دانشجو تا دستيار تخصصي ) |
|
30 |
بازنگري آموزش مداوم (محتوا، اجرا، ارزشيابي ) |
|
31 |
بررسی وضعیت دوره آموزش علوم پزشکی و ارائه الگوی پیشنهادی |
|
32 |
Systematic Review آموزش بالینی در بخشها در 10 سال گذشته |
|
33 |
بررسي امكانات و منابع آموزشي (كتاب، مدارك پزشكي، تجهيزات، فضا و بيمار آموزشي ) |
|
35 |
ارزشيابي محيط هاي يادگيري در رشته هاي مختلف علوم پزشكي در دانشگاه و تعيين معيارهاي معتبر |
|
36 |
ارزيابي log book در بخشهاي مختلف باليني |
|
37 |
ارزشيابي دروس و برنامه آموزشي |
|
38 |
بررسي دوره آموزش پزشكي از نظر پزشكان فارغ التحصيل |
|
39 |
استفاده گروههاي اموزشي از روشهاي ارزشيابي( 360 درجه-DOPS -Mini CEX ) |
|
40 |
ارزشيابي گروههاي آموزشي |
|
41 |
تحليل وضعيت آموزش درمانگاهي در مراكز آموزشي درماني دانشگاه |
|
|
محور دانش آموختگان |
|
42 |
بررسي ميزان رضايت دانشجويان از كيفيت آموزش نظري و باليني |
|
43 |
بررسی ميزان استرس دانشجويان دانشکده پزشکی و عوامل موثر بر كاهش آن |
|
44 |
بررسی ميزان توانايی دانشجويان سال آخر پزشکی در صلاحيت های عمومی پزشکي |
|
45 |
مشكلات دانشجويان (آموزشي، عاطفي و رواني، خانوادگي، اقتصادي، خوابگاه و ...) |
|
46 |
تقويت انگيزه تحصيلي در فراگيران |
|
47 |
بررسي سبک هاي ياددهي و يادگيري و سازگاري بين آنها در آموزش علوم پايه پزشکي |
|
48 |
سنجش نيازهاي آموزشي دانشجويان براي برنامه ريزي درسي |
|
49 |
بررسي علل افت تحصيلي در دانشجويان و تعيين عوامل مرتبط با آن |
|
50 |
هزينه هاي مستقيم و غير مستقيم سرانه آموزشي در رشته ها و مقاطع مختلف و راهكارهاي كاهش هزينه و افزايش بهره وري |
|
|
ساير حيطه ها |
|
51 |
بررسی دانش و نگرش پزشکان در خصوص پزشکی مبتنی بر شواهد |
|
52 |
ارتقائ كيفيت گزارش صبحگاهي در بخش هاي بيمارستان |
|
53 |
سلامت محوري در آموزش پزشكي (آموزش پزشكي براساس اولويت حفظ و ارتقاء سلامت |
|
54 |
پرورش خلاقيت و تفكر انتقادي |
|
55 |
زبان دوم و آموزش پزشكي (زبان انگليسي و بكارگيري و آموزش آن |
|
56 |
راهكارهاي ارتقاء سطح آموزش در دانشگاه |
|
58 |
آموزش مهارتهاي عملي در آزمايشگاه و Skill Lab |
|
59 |
تكنولوژي در آموزش پزشكي (تجهيزات و ابزار، افزايش بهره وري، صرفه جويي |