• 1400/12/14
  • - تعداد بازدید: 108
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

اولویت های پژوهش در آموزش دانشگاه علوم پزشکی فسا

 

 

آموزش الکترونیک

1

طراحی یادگیری الکترونیکی مبتنی برشیوه های گوناگون تدریس

2

طراحی شیوه های گوناگون ارزشیابی دانشجو در محیط الکترونیک

3

راند مجازی

4

استراتژیهای راه اندازی دانشگاه الکترونیک

5

جنبه های روانشناختی ،اجتماعی واخلاقی در محیطهای یادگیری الکترونیک

6

طراحی محیط یادگیری الکترونیکی مناسب سبکهای گوناگون یادگیری

7

طراحي و آماده سازي بسته هاي آموزش الكترونيكي

8

فن آوري اطلاعات در آموزش پزشكي (كتابخانه، اطلاع رساني، اينترنت، آموزش مجازي

 

حيطه ادغام

9

آموزش بين حرفه اي و تعامل رشته ها و مقاطع مختلف در آموزش عمومي و باليني (كارتيمي، بين حرفه اي، آموزش بين گروهي و ...)

10

ادغام آموزش پزشكي: فرصت ها و چالش ها و اثرات آن بر آموزش

11

ارزشیابی برنامه ادغام در دانشگاه

12

برنامه ریزی بهبود وپایش آموزش دروس علوم پایه ای که ادغام نداشته اند

13

شکافهای بین آموزش تئوری وعملی در آموزش علوم پزشکی

 

 اخلاق پزشکی وحرفه ای گرایی

14

 ارتباط استاد ودانشجو

15

اخلاق در پژوهش وآموزش

16

منتورینگ واستاد شاگردی

17

وظایف وحقوق دانشجویان علوم پزشکی در بالین

 

پزشکی جامعه نگر

18

نياز سنجي در زمينه آموزش پزشكي پاسخگو از اساتيد و دانشجويان

19

نياز سنجي و تطبيق برنامه هاي آموزشي با نيازهاي جامعه

20

جامع نگری وجامعه نگری در آموزش پزشکی

 

رهبری ومدیریت آموزشی

21

مديريت كيفيت در آموزش علوم پزشكي (پايش، نظارت، اصلاح برنامه هاي آموزشي نظري و باليني

22

نوع ساختار وخلاقیت سازمانی

23

رهبری تحول آفرین وتعهد سازمانی

24

نيازهاي دانشگاه براي ايجاد رشته هاي جديد در دانشگاه

25

روشها و راهكارهاي بهبود كيفيت در اموزش علوم پايه

26

روشها و راهكارهاي بهبود كيفيت در اموزش علوم باليني

 

حيطه ارزشيابي آموزشي

27

بررسی روایی وپایایی روشهای نوین ارزشیابی

28

ارزشيابي استاد (منابع، شيوه ها، ابزار، فرآيند و كاربرد)

29

روشهاي ارزشيابي دانشجو در بالين و دروس تئوري (از دانشجو تا دستيار تخصصي  )

30

بازنگري آموزش مداوم (محتوا، اجرا، ارزشيابي )

31

بررسی وضعیت دوره آموزش علوم پزشکی و ارائه الگوی پیشنهادی

32

Systematic Review آموزش بالینی در بخشها در 10 سال گذشته

33

بررسي امكانات و منابع آموزشي (كتاب، مدارك پزشكي، تجهيزات، فضا و بيمار آموزشي )

35

ارزشيابي محيط هاي يادگيري در رشته هاي مختلف علوم پزشكي در دانشگاه و تعيين معيارهاي معتبر

36

ارزيابي log book در بخشهاي مختلف باليني

37

ارزشيابي دروس و برنامه آموزشي

38

بررسي دوره آموزش پزشكي از نظر پزشكان فارغ التحصيل

39

استفاده گروههاي اموزشي از روشهاي ارزشيابي( 360 درجه-DOPS -Mini CEX )

40

ارزشيابي گروههاي آموزشي

41

تحليل وضعيت آموزش درمانگاهي در مراكز آموزشي درماني دانشگاه

 

محور دانش آموختگان

42

بررسي ميزان رضايت دانشجويان از كيفيت آموزش نظري و باليني

43

بررسی ميزان استرس دانشجويان دانشکده پزشکی  و عوامل موثر بر كاهش آن

44

بررسی ميزان توانايی دانشجويان سال آخر پزشکی در صلاحيت های عمومی پزشکي

45

مشكلات دانشجويان (آموزشي، عاطفي و رواني، خانوادگي، اقتصادي، خوابگاه و ...)

 46

تقويت انگيزه تحصيلي در فراگيران

47

بررسي سبک هاي ياددهي و يادگيري و سازگاري بين آنها در آموزش علوم پايه پزشکي

48

سنجش نيازهاي آموزشي دانشجويان براي برنامه ريزي درسي

 49

بررسي علل افت تحصيلي در دانشجويان و تعيين عوامل مرتبط با آن

50

هزينه هاي مستقيم و غير مستقيم سرانه آموزشي در رشته ها و مقاطع مختلف و راهكارهاي كاهش

هزينه و افزايش بهره وري

 

ساير حيطه ها

51

بررسی دانش و نگرش پزشکان در خصوص پزشکی مبتنی بر شواهد

52

ارتقائ كيفيت گزارش صبحگاهي در بخش هاي بيمارستان

53

سلامت محوري در آموزش پزشكي (آموزش پزشكي براساس اولويت حفظ و ارتقاء سلامت

54

پرورش خلاقيت و تفكر انتقادي

55

زبان دوم و آموزش پزشكي (زبان انگليسي و بكارگيري و آموزش آن

56

راهكارهاي ارتقاء سطح آموزش در دانشگاه

58

آموزش مهارتهاي عملي در آزمايشگاه و Skill Lab

59

تكنولوژي در آموزش پزشكي (تجهيزات و ابزار، افزايش بهره وري، صرفه جويي

 

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: